SAĞLIK

Sıcaklarla Gelen Tehlike: Besin Zehirlenmesi Başvuruları Arttı

Yaz aylarında artan hava sıcaklıkları, besin zehirlenmesi vakalarını da beraberinde getiriyor.

Yaz aylarında artan hava sıcaklıkları, besin zehirlenmesi vakalarını da beraberinde getiriyor. Uzmanlar, özellikle açıkta bekletilen, soğuk zinciri bozulan ve yeterince pişirilmeyen gıdaların ciddi sağlık sorunlarına yol açabileceği uyarısında bulunuyor.

Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim ve Araştırma Hastanesi Acil Tıp Bölümü’nden Prof. Dr. Mehmet Özgür Erdoğan, yaz döneminde besin zehirlenmesi riskinin belirgin şekilde arttığını söyledi.

Erdoğan, özellikle tavuk, deniz ürünleri, midye, et, süt ve yumurta gibi çabuk bozulabilen gıdalara dikkat edilmesi gerektiğini belirterek, “Bulantı, kusma, ateş, ishal, baş dönmesi ve tekrarlayan kusma gibi şikâyetler, tüketilen besinle ilişkili zehirlenme belirtisi olabilir” dedi.

Besin zehirlenmelerinin hafife alınmaması gerektiğini vurgulayan Erdoğan, bazı vakaların ciddi sonuçlara yol açabileceğini ifade etti. Özellikle çocuklar, gebeler, kronik hastalığı olanlar, bağışıklık sistemi zayıf kişiler ve kanser tedavisi gören hastaların daha yüksek risk altında olduğunu belirtti.

Tavuk ürünlerinin yeterince pişirilmemesi halinde salmonella ve benzeri bakterilerin ciddi hastalıklara neden olabileceğini kaydeden Erdoğan, gıdaların doğru saklanması, hijyen kurallarına uyulması ve iyi pişirilmesinin hayati önem taşıdığını söyledi.

Acil servislere besin zehirlenmesi şikâyetiyle yapılan başvuruların arttığını belirten Erdoğan, şüpheli durumlarda vakit kaybetmeden sağlık kuruluşuna başvurulması gerektiğini vurguladı.

Uzmanlar, yaz aylarında dışarıda beklemiş yiyeceklerin tüketilmemesi, soğuk zincirin korunması, sokak lezzetlerinde dikkatli olunması ve özellikle deniz ürünleri ile tavuk tüketiminde hijyen ve pişirme şartlarına özen gösterilmesi gerektiğini hatırlatıyor.