Polis ekipleri tarafından ülke genelinde gerçekleştirilen trafik denetimlerinde 2 bin 296 araç sürücüsü kontrol edildi. Denetimlerde kurallara uymadığı belirlenen 405 sürücü hakkında yasal işlem başlatıldı.
Polis Genel Müdürlüğü’nden yapılan açıklamaya göre, trafik güvenliğini tehlikeye atan sürücülere yönelik denetimler kapsamında 33 araç trafikten men edilirken, 1 sürücü de tutuklandı.
Rapor edilen ihlaller arasında ilk sırayı sürat aldı. Denetimlerde 238 sürücü yasal hız sınırını aşmaktan rapor edildi. Ayrıca 14 sürücü alkollü araç kullanmaktan, 21 sürücü seyrüsefer ruhsatsız araç kullanmaktan, 12 sürücü emniyet kemeri takmamaktan ve 8 sürücü muayenesiz araç kullanmaktan işlem gördü.
Bunun yanında 3 sürücü sigortasız araç kullanmak, 3 sürücü sürüş sırasında cep telefonu kullanmak, 3 sürücü trafik ışıklarına uymamak, 15 sürücü trafik levha ve işaretlerine uymamak, 3 sürücü koruyucu başlık takmadan motosiklet kullanmak, 3 sürücü ise araç ışık kurallarına uymamak nedeniyle rapor edildi.
Denetimlerde 82 sürücü de diğer trafik suçlarından işlem gördü. Polis, trafik güvenliği için denetimlerin ülke genelinde devam edeceğini bildirdi.